Pagina's

zaterdag 14 juni 2008

EK 2008 en Web Analytics

WE doen het geweldig. We overtroefen de Italianen en hebben de Fransen een rottige avond bezorgt. Maar wat hebben WIJ genoten. En wat gebeurt er dan met onze website? Blijven de mensen komen of krijgen we een flatliner.

Een simpele analyse leert dat op de memorabele avond tegen de Italianen wij 30% minder traffic hadden in de periode acht uur tot elf uur. Daarna werd het niet goed gemaakt je zou immers kunnen denken dat de mensen daarna alsnog effe komen maar de vreugde was blijkbaar te groot. Verder zien we 53% minder leads en 18% minder aanvragen. Alleen die mensen die niet achter Oranje staan of echt nu de aanvraag in orde moeten maken komen bij ons langs. Misschien wel met in de ene hand een flesje bier en een stukje kaas en de laptop op de schoot. Memorabel dan wel dat de het conversie percentage maar liefst omhoog ging met 72%.

Interessant om verder in het EK te gaan kijken hoe de traffic en andere metrics zich ontwikkelen. Geldt ook hier "vrouwen bloot handel dood" of niet? We zullen het zien maar wat mij betreft krijgen we een heerlijke flatliner te zien op 29 juni want dan kijkt iedereen naar de Finale met ONS elftal die de sterren van de hemel speelt en waar we een traan laten als Van der Sar die beker omhoog houdt. Voetbal is net Web Analytics it Rules.

Deze Samenvattingen van de wedstrijden puur genieten!

Nederland - Italie



Nederland - Frankrijk

Geen opmerkingen: