Pagina's

woensdag 18 juni 2008

Ik zie je niet maar hoor je wel

Geluid en beelden zeggen voor mij meer dan duizend woorden. Een plaatje, grafiek of kleur spreekt mij aan. Lange rapporten met veel tekst zijn voor mij vermoeiend maar die ene plaat dekt de lading. Dit is ook wat ik wil met metrics. Metrics aanbieden in al zijn vormen. De grafieken kennen we en de rapporten die beschrijven wat er gebeurt ook, maar geluid was voor ons een uitdaging. Ik ben daarom wel trots dat we een zeer goede vorm hebben gevonden en geimplementeerd en jawel het werkt.

Een mooi smartboard hebben we mogen verwelkomen hierop zie je alle mooie realtime dashboards en resultaten van klantonderzoeken. Klik maar op het scherm en de informatie staat voor je klaar om tot je te komen. Wat we tevens hebben gedaan is dat we real time een geluid laten horen wanneer we online een sales verrichten. Het geluid varieert per product en dit betekent in totaal 8 verschillende geluiden. Het volume op 12 en de gehele afdeling kan het horeen. Een metrics die van zich laat horen en zo niet dan weten wij dat we aan de bak moeten. Ik ben nu al op zoek naar de volgende metric die van zich laten horen, ideeen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuke manier om mensen te betrekken bij webanalytics. Je zou een signaal af kunnen geven op een metric waarop je graag wil dat het managment gaat sturen zodat je het belang ervan duidelijk maakt. Bijvoorbeeld als je merkt dat de bounce rate voor een bepaalde verkeersbron stijgt boven een gewenst niveau. Wat ik vaak merk is dat de bounce rate bij bannering te hoog is (>50%). Door dit vaak onder de aandacht te brengen, dwing je marketing om in te kopen op kwalitatief betere traffic.

Jan de Vries zei

Bedankt voor je reactie goed idee. Wij zien het verschijnsel ook dat de BR hoog is bij bannering. Leuke en waardevolle klus om de kwaliteit van traffic op deze wijze een stem te geven.