Pagina's

zondag 6 juli 2008

Het licht gaat aan!

Beste HiPPO BV,

Oke de oprichter van HiPPO BV is overtuigd en gaat verder in op zijn online winkel. Hij is een ondernemer in hart en nieren en wil zoveel mogelijk verkopen via zijn website hij bespaart hiermee veel kosten. Hij heeft de online wereld ontdekt en investeert in email, banner, search en natuurlijk zijn website.

Oké het doel is welk middel verkoopt het meest.

Duidelijk search heeft het grootste aantal dus alles op search of wilt u ook weten wat het gekost heeft en of u iedere Euro weer heeft terugverdient? ............JA




Oké de bezoeker kan product a kopen voor EUR 250 en product b voor EUR 500 we zien dan:










Oké nog steeds Search nummero's 1, maar banner draagt ook bij en dat geldt bij Organic en email ook, wat nu?

Nu wordt het interessant. Banner levert niet de investering op maar wellicht met wat gerichte keuzes in de netwerken en plaatsen moeten we deze rendabel kunnen krijgen (actie 1). Email laat de mooiste ROI zien voor elke Euro krijgen we er 6 terug. HiPPO bv mailt alleen op bestaande klanten dus dit is beperkt in oplage. Search is ook prima en Organic ook alleen hier is het aantal nog zeer beperkt en kijkend naar conversie zien we:

Dat organic een hogere conversie heeft. Actie 2 is om de website stevig aan te pakken middels URL beschrijving, aanpassen Tags, Link building etc... Search daarentegen gaan we verder uitbreiden en optimaliseren (Actie 3). Aangezien de HiPPO BV traffic wil blijven houden (voor de RB van HiPPO bv) zien we nog dat bannering de laagste Cost per Visit heeft en het daarom legitiem is om deze als traffic generator te blijven volgen (Actie 4) en daarnaast geven we de directeur van HiPPO BV een keurig rapport mee voor zijn RB zodat we deze actie gauw kunnen schrappen.

Mooie acties voor de aankomende periode en verder inzoomen op de funnels zal nog meer aan het licht brengen. We blijven in contact HiPPO BV.

PS Bovenstaande wordt nu wekelijks bijgewerkt en zien we waar de veranderingen plaatsvinden ben volgende week met vakantie maar zal online en aan het strand met u de gegevens doornemen.

Met vriendelijke Groet,

Een uitgelaten Web Analist!

Geen opmerkingen: