http://sync.nl/bedrijven-benutten-hun-website-vaak-niet/?from_rss=true
Laat we een grafiek nemen die de visits laat zien.

Als een ondernemer dit belangrijk vind en vervolgens de grafiek ziet zal hij een dikke sigaar opsteken, het gaat toch de goede kant op? Als we doorvragen bij de ondernemer merken we dat hij het veel belangrijker vind dat de bezoekers tijd besteden in zijn winkel. Het doel wordt al duidelijkere en we halen de bounce rate (sessie korter dan 10 seconden op uw site) erbij.

We zien nu dat ook de bounce rate sterk is toegenomen en dat we dus ook minder blij mogen zijn met de nieuwe visits. Helemaal als blijkt dat we fors hebben geïnvesteerd bijvoorbeeld door middel van bannering. Om uiteindelijk een actie te maken zou ik tevens nog naar de andere middelen kijken. Welk middel draagt het meest bij aan het doel en waarom? En kunnen we het doel nog ontleden in subdoelen (conversie, branding en service)
Ik sta te popelen om in gesprek te gaan met de oprichters van de website en samen met hun licht te schijnen in die mooie online winkel van hun. Wij kunnen het licht knopje vinden en lampen laten schijnen en de ondernemer een blik geven over wat er de bezoeker in zijn winkel doet of niet doet. Wij kunnen samen met de ondernemer aanpassingen maken in de winkel (ander looppad, nieuw kleurtje en goede service) waardoor niet alleen de ondernemer maar vooral de KLANT weer met een glimlach vertrekt en niet zuur kijkt na 5 seconden wanneer hij realiseert dat dit niet was wat hij zocht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten